Purustamine Taekwondo's

Purustamine on viis, mille abil sportlane saab Taekwon-dos end täiendada, lihvides löögi osavust, täpsust, kontsentratsiooni ja kiirust. Laudade purustamine on üks osa taekwon-do distsipliinidest.

Võistlustel võib sportlane demonstreerida mitut erinevat lööki käega ja jalaga, seejuures hinnatakse purustatud tahvlite arvu, võttes arvesse löögi tehnilist korrektsust.

Sportlased võistlevad laudade purustamises viie kindlaksmääratud löögiga: 2 käelööki ja kolm jalalööki. Laudade mõõdud on 30 x 30 x 1,5 cm ja need kinnitatakse spetsiaalses seadmes. Laudade kogus võib ulatuda üle 10. Hinnatakse löökide õigsust ja purustatud laudade hulka. Võistkonnavõistluses teeb iga meeskonnaliige viiest kindlaksmääratud löögist ainult ühe löögi.

Algaja purustaja peab palju harjutama, enne kui saavutatakse tehniliselt õige löögiosavus ja -täpsus. Selleks on järgnevad juhised, kuidas käituda löögi sooritamisele eelnevalt, kuidas sooritada löök ning mida pidada oluliseks sealjuures arvestades Taekwon-do võitluskunstile kuuluvat etiketti.

Laudade purustamine üksnes ei ole demonstratiivne, vaid sealjuures harjutab sportlane oma löögi tehnikat. Mida korrektsem on tehnika, mida vilunum on sportlane, mida kiiremini suudab ta lüüa, seda enam laudu suudab ta ka purustada. Samas on oluline arvestada ealisi iseärasusi. Kindlasti ei pruugi noor samal tasemel õppiv sportlane suuta seda, mida temast vanem kaasõpilane. Samuti on oluline arvestada ka soolisi erinevusi.

Järgnevalt vali all asuvast menüüst vastav kirje, mille kohta soovid täpsemalt teada või vajuta allolevale lingile "järgmine". Õpetused jagunevad kolme faasi: (1) ettevalmistus, (2) harjutamine ja (3) löök.

Purustamine rusikaga  (Jumok Jirugi)

 


Purustamine rusikaga (Ap Joomuk Jirugi)


 Samm 1: Eelvalmistus
  • Enne kui sa hakkad purustama, on oluline end füüsiliselt ettevalmistada, et vältida igasuguseid vigastusi.
  • Kõige esimene ja peamine asi on õppida, kuidas kätt õigesti rusikasse panna. Alusta hoides kätt enda ees ja sulgedes oma käe rusikasse. Ole kindel, et kaks esimest nukki oleksid joondu randme, küünarnuki, ülemise käsivarre ja õlaga, kui sooritad löögi.
  • Samuti pead sa valmistama ette oma nukid, kui hakkad sooritama rusikalööki. Tee kätekõverdusi nukkidel, kasutades puutepinnana esimest ja teist nukki. See mitte ei muuda nahka ja käelihaseid löögikohas tugevamaks, vaid see tugevdab üldiselt ka sinu käsi ja rinda.
  • Ära unusta eelnevalt soojaks teha oma lihaseid käpikutega, mis samuti aitavad sul alustuseks pöörata tähelepanu oma löömistehnikale ja keskendumisele.
 Samm 2: Harjutamine
  • Enne kui sa hakkad läbi viima purustamist päriselt, võta aega harjutada oma keskendumist. Tähelepanelikkus ja keskendumine on väga olulised sooritamaks lõplikku purustamist.
  • Purustamisel kasuta treeninglaudu, mida saab kokku panna mitmeid kordi pärast lööki.
  • Ole kindel kui purustad, et inimene või inimesed, kes hoiavad lauda, et nad hoiaksid seda kindlas haardes. Kui laud liigub sinu tehnika läbiviimisel ajal, siis see pehmendab sinu lööki.
 Samm 3: Löök
  • Löögi sooritamiseks, hoiab instruktor või kaasõpilane lauda. Lauda hoiab kas üks või mitu inimest.
  • Säti laud õigele kõrgusele. Laua kõrgus löögi sooritamiseks on päikesepõimiku kõrgusel ("kolmnurk"), kust inimese jõud ja energia tuleb.
  • Alusta põhilisest valmisoleku seisust – see on seis, kus mõlemad jalad on kindlalt maas ja 70% raskusest on tagumisel jalal ning sinu käed on üleval kaitsepositsioonis.
  • Nüüd pead sa kontsentreeruma.
  • Enne kui sa hakkad purustama, võta natuke aega, et mõõta välja täpne kaugus, mida sa vajad.
  • Võta tagasi algne seisu positsioon veel viimast korda ja fokusseeri oma tähelepanu väikesele sihtmärgi alale. See peaks olema mõned ruutsentimeetrid.
  • Nüüd kombineeri oma fookus, kontsentratsioon ja kiirus, et purustada laud.

                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       

Purustamine käega (Son-kal Taerigi)


 
 
Purustamine käega (Son-kal Taerigi)

 Samm 1: Ettevalmistus

  • Enne kui sa hakkad purustama, on oluline end füüsiliselt ettevalmistada, et vältida igasuguseid vigastusi.
  • Vormi oma kätt nii, et see imiteeriks noa serva. Sulge sõrmed ja painuta neid õrnalt, et vältida laua löömisest tulevat ülemäärast põrutust ning suuna kogu oma jõud käe välisserva lihasesse. 
  • Et saada tugevamaks oma käeserva lihast, tasub inimteerida lööki seinal, postidel või treeninguks mõeldud plastiklaudadel.
  • Ära unusta eelnevalt soojaks teha oma lihaseid käpikutega, mis samuti aitavad sul alustuseks pöörata tähelepanu oma löömistehnikale ja keskendumisele.
 Samm 2: Harjutamine
  • Enne kui sa hakkad läbi viima purustamist päriselt, võta aega harjutada oma keskendumist. Tähelepanelikkus ja keskendumine on väga olulised sooritamaks lõplikku purustamist.
  • Purustamisel kasuta treeninglaudu, mida saab kokku panna mitmeid kordi pärast lööki.
  • Ole kindel kui purustad, et inimene või inimesed, kes hoiavad lauda, et nad hoiaksid seda kindlas haardes. Kui laud liigub sinu tihnika läbiviimisel ajal, siis see pehmendab sinu lööki.
 Samm 3: Löök
  • Löögi sooritamiseks, hoiab instruktor või kaasõpilane lauda. Lauda hoiab kas üks või mitu inimest.
  • Säti laud õigele kõrgusele. Laua kõrgus löögi sooritamiseks on päikesepõimiku kõrgusel ("kolmnurk"), kust inimese jõud ja energia tuleb.
  • Alusta põhilisest valmisoleku seisust – see on seis, kus mõlemad jalad on kindlalt maas ja 70% raskusest on tagumisel jalal ning sinu käed on üleval kaitsepositsioonis.
  • Nüüd pead sa kontsentreeruma.
  • Enne kui sa hakkad purustama, võta natuke aega, et mõõta välja täpne kaugus, mida sa vajad.
  • Võta tagasi algne seisu positsioon veel viimast korda ja fokusseeri oma tähelepanu väikesele sihtmärgi alale. See peaks olema mõned ruutsentimeetrid.
  • Nüüd kombineeri oma fookus, kontsentratsioon ja kiirus, et purustada laud.

Vaata allolevast videost, kuidas on võimalik valmistuda laua purustamiseks käega.

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

Purustamine küünarnukiga  (Appalgub Taerigi)



Purustamine küünarnukiga (Appalgub Taerigi)

 Samm 1: Ettevalmistus

Küünarnuki löök on üks tugevamaid lööke purustamiseks, saades palju jõudu lihastelt ja käevarrelt.

  • Enne kui sa hakkad purustama, on oluline end füüsiliselt ettevalmistada, et vältida igasuguseid vigastusi.
  • Esmalt, vaata et su käsi oleks õigesti. Võta käsi horisontaalselt rusikasse ka hoia kätt paralleelselt põrandaga. Löögi puhul peaks kontakt olema küünarnuki luu all oleva lihase ja luuga.
  • Ära unusta eelnevalt soojaks teha oma lihaseid käpikutega, mis samuti aitavad sul alustuseks pöörata tähelepanu oma löömistehnikale ja keskendumisele ning parandada jõudu.

 Samm 2: Harjutamine

  • Enne kui sa hakkad läbi viima purustamist päriselt, võta aega harjutada oma keskendumist. Tähelepanelikkus ja keskendumine on väga olulised sooritamaks lõplikku purustamist.
  • Purustamisel kasuta treeninglaudu, mida saab kokku panna mitmeid kordi pärast lööki.
  • Ole kindel kui purustad, et inimene või inimesed, kes hoiavad lauda, et nad hoiaksid seda kindlas haardes. Kui laud liigub sinu tihnika läbiviimisel ajal, siis see pehmendab sinu lööki.
 Samm 3: Löök

Allolevas videos demonstreeritakse selle löögi jõudu ühe laua asemel kahe lauaga.

  • Löögi sooritamiseks, hoiab instruktor või kaasõpilane lauda. Lauda hoiab kas üks või mitu inimest.
  • Säti laud õigele kõrgusele. Laua kõrgus löögi sooritamiseks on päikesepõimiku kõrgusel ("kolmnurk"), kust inimese jõud ja energia tuleb.
  • Alusta põhilisest valmisoleku seisust – see on seis, kus mõlemad jalad on kindlalt maas ja 70% raskusest on tagumisel jalal ning sinu käed on üleval kaitsepositsioonis.
  • Nüüd pead sa kontsentreeruma.
  • Enne kui sa hakkad purustama, võta natuke aega, et mõõta välja täpne kaugus, mida sa vajad.
  • Võta tagasi algne seisu positsioon veel viimast korda ja fokusseeri oma tähelepanu väikesele sihtmärgi alale. See peaks olema mõned ruutsentimeetrid.
  • Nüüd kombineeri oma fookus, kontsentratsioon ja kiirus, et purustada laud.


Vaata allolevast videost, kuidas on võimalik valmistuda laua purustamiseks küünarnukiga.

                           

 

 

 

 

 

                                                                                          

 

                   

                         

Purustamine jalaga (Ap-Chagi)

 

Purustamine jalaga (Ap-Chagi)

 Esimene samm: Ettevalmistus

  • Enne kui sa hakkad purustama, on oluline end füüsiliselt ettevalmistada, et vältida igasuguseid vigastusi.
  • Selle löögi puhul on rünnaku vahendiks jalapöid, seega tõmba oma varbad tahapoole ja purusta jalatalla all oleva pallitaolise luuga.
  • Harjuta jalapöia tugevust kõva käpikuga või korduvalt kõva materjali rünnates. Umbes 100 lööki treeningu jooksul on piisav.
  • Ära unusta eelnevalt soojaks teha oma lihaseid käpikutega, mis samuti aitavad sul alustuseks pöörata tähelepanu oma löömistehnikale ja keskendumisele ning parandada jõudu.

Samm 2: Harjutamine

  • Enne kui sa hakkad läbi viima purustamist päriselt, võta aega harjutada oma keskendumist. Tähelepanelikkus ja keskendumine on väga olulised sooritamaks lõplikku purustamist.
  • Purustamisel kasuta treeninglaudu, mida saab kokku panna mitmeid kordi pärast lööki.
  • Kui hakkad lööma, veendu, et laud, mida hoitakse, on väikese nurga all – kallutatud lööja poole – umbes vöö kõrgusel.
  • Ole kindel, et laua hoidja oleks madal-seisus st. niunja sogi. See on tasakaaluks ja lubab lauahoidjal endasse võtta osa impulsist, mis on oluline puhta löögi sooritamiseks.

 

 Samm 3: Löök
  • Löögi sooritamiseks, hoiab instruktor või kaasõpilane lauda. Lauda hoiab kas üks või mitu inimest.
  • Säti laud õigele kõrgusele. Laua kõrgus löögi sooritamiseks on päikesepõimiku kõrgusel ("kolmnurk"), kust inimese jõud ja energia tuleb.
  • Alusta põhilisest valmisoleku seisust – see on seis, kus mõlemad jalad on kindlalt maas ja 70% raskusest on tagumisel jalal ning sinu käed on üleval kaitsepositsioonis.
  • Nüüd pead sa kontsentreeruma.
  • Enne kui sa hakkad purustama, võta natuke aega, et mõõta välja täpne kaugus, mida sa vajad.
  • Võta tagasi algne seisu positsioon veel viimast korda ja fokusseeri oma tähelepanu väikesele sihtmärgi alale. See peaks olema mõned ruutsentimeetrid.
  • Nüüd kombineeri oma fookus, kontsentratsioon ja kiirus, et purustada laud.

Vaata allolevast videost, kuidas on võimalik valmistuda laua purustamiseks jalalöögiga.

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

Purustamine jalaga (Dollyo Chagi)



Purustamine jalaga (Dollyo Chagi)

 Samm 1: Ettevalmistus
  • Enne kui sa hakkad purustama, on oluline end füüsiliselt ettevalmistada, et vältida igasuguseid vigastusi.
  • Selle löögi puhul on rünnaku vahendiks jalapöid, seega tõmba oma varbad tahapoole ja purusta jalatalla all oleva pallitaolise luuga.
  • Harjuta jalapöia tugevust kõva käpikuga või korduvalt kõva materjali lüües. Aja jooksul tugevdab see lihaseid ja aitab jalapöia alust nahka tugevdada.
  • Seisa õige nurga all oma sihtmärgi suhtes. Sinu jalg peaks olema paralleelselt põrandaga. Pööra oma puusa kui teed lööki – see lisab jõudu ja kiirust löögile.

 Samm 2: Harjutamine

  • Enne kui sa hakkad läbi viima purustamist päriselt, võta aega harjutada oma keskendumist. Tähelepanelikkus ja keskendumine on väga olulised sooritamaks lõplikku purustamist.
  • Purustamisel kasuta treeninglaudu, mida saab kokku panna mitmeid kordi pärast lööki.
  • Kui hakkad lööma, veendu, et laud, mida hoitakse, on väikese nurga all – kallutatud lööja poole – umbes vöö kõrgusel.
  • Ole kindel, et laua hoidja oleks madal-seisus st. niunja sogi. See on tasakaaluks ja lubab lauahoidjal endasse võtta osa impulsist, mis on oluline puhta löögi sooritamiseks.

 Samm 3: Löök

  • Löögi sooritamiseks, hoiab instruktor või kaasõpilane lauda. Lauda hoiab kas üks või mitu inimest.
  • Säti laud õigele kõrgusele. Laua kõrgus löögi sooritamiseks on päikesepõimiku kõrgusel ("kolmnurk"), kust inimese jõud ja energia tuleb.
  • Alusta põhilisest valmisoleku seisust – see on seis, kus mõlemad jalad on kindlalt maas ja 70% raskusest on tagumisel jalal ning sinu käed on üleval kaitsepositsioonis.
  • Nüüd pead sa kontsentreeruma.
  • Enne kui sa hakkad purustama, võta natuke aega, et mõõta välja täpne kaugus, mida sa vajad.
  • Võta tagasi algne seisu positsioon veel viimast korda ja fokusseeri oma tähelepanu väikesele sihtmärgi alale. See peaks olema mõned ruutsentimeetrid.
  • Nüüd kombineeri oma fookus, kontsentratsioon ja kiirus, et purustada laud.

Vaata allolevast videost, kuidas on võimalik valmistuda laua purustamiseks jalalöögiga.

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Purustamine jalaga (Yeop Chagi)

 

Purustamine jalaga (Yeop Chagi)


 Samm 1: Ettevalmistus
  • Enne kui sa hakkad purustama, on oluline end füüsiliselt ettevalmistada, et vältida igasuguseid vigastusi.
  • Selle löögi puhul on rünnaku vahendiks kand. Veendu, et jala ja pahkluu vaheline nurk on 90 kraadi ja sihtmärki tuleks tabada sirge jalaga. 
  • Treenimaks antud tehnikat, kasuta kõva käpikut. Aja jooksul tugevdab see löömisel kasutatavaid lihaseid.
 Samm 2: Harjutamine
  • Enne kui sa hakkad läbi viima purustamist päriselt, võta aega harjutada oma keskendumist. Tähelepanelikkus ja keskendumine on väga olulised sooritamaks lõplikku purustamist.
  • Purustamisel kasuta treeninglaudu, mida saab kokku panna mitmeid kordi pärast lööki.
 Samm 3: Löök

Allolevas demonstratsioonvideos kasutatakse löögi puhul kolme lauda.

  • Löögi sooritamiseks, hoiavad instruktorid või kaasõpilased lauda/laudu.
  • Säti laud õigele kõrgusele. Laua kõrgus löögi sooritamiseks on päikesepõimiku kõrgusel ("kolmnurk"), kust inimese jõud ja energia tuleb.
  • Selle löögi puhul hoiavad kaks inimest lauda ja veel kolm inimest toetavad tagant – tänu sellele imbub osa impulsist hoidjatele ja võimalikuks osutub puhas löök.
  • Alusta põhilisest valmisoleku seisust, kust saad alata kontsentreerumist. 
  • Enne kui sa hakkad purustama, võta natuke aega, et mõõta välja täpne kaugus, mida sa vajad.
  • Kasuta lisasammu löögi läbiviimiseks, mis annab löögile juurde jõudu.
  • Võta tagasi algne seisupositsioon veel viimast korda ja fokusseeri oma tähelepanu väikesele sihtmärgi alale. See peaks olema mõned ruutsentimeetrid.
  • Nüüd kombineeri oma fookus, kontsentratsioon ja kiirus, et purustada laud

Vaata allolevast videost, kuidas on võimalik valmistuda laua purustamiseks jalalöögiga.